Klantvriendelijk handelen (KOI)
Doelgroep
De training Klantvriendelijkheid is bestemd voor een ieder die te maken heeft met collega´s en klanten en hierin tips wilt krijgen hoe men klantgericht te werk kan gaan.
Nut en noodzaak van de training
- Hoe ontstaat klantvriendelijkheid? Verkrijgen van inzicht.
- Verkrijgen van inzicht in de effecten van eigen gedrag op de klanten
- Leren om verschillende (communicatie)instrumenten in te zetten om klantvriendelijkheid te ontwikkelen
Cursusinhoud
- Klantvriendelijkheid vs. klantgerichtheid
- Hoe vormen de klanten hun mening over jou?
- Contact met de klant: verbale vs. non-verbale signalen. Oefeningen en tips
- Hoe kom je over? Oefening en feedback
- Afhandelen van klachten: hoe reageer jij? Oefeningen en tips
- Hoe ga ik om met conflict situaties: ego-controle. Oefening
- Luisteren of pro-activiteit? individuele kwaliteiten en valkuilen in relatie met de klanten
Werkwijze
In deze (dag)training zal aan de hand van een presentatie, met diverse foto’s en video’s, de theorie op een toegankelijke manier en afwisselend in duidelijke taal worden overgebracht. Tijdens de presentatie is er ruimte voor discussie en het delen van ervaringen. Er zullen diverse oefeningen op een veilige en niet confronterende manier plaatsvinden.
Uitvoering
De training zal, afhankelijke van de eisen van de doelgroep variëren van 1 dag deel tot een eendaagse training. De training kan op een geschikte, door de opdrachtgever gewenste locatie plaatsvinden.
Interesse? Neem dan snel contact op om te kijken of wij voor u iets kunnen betekenen.
T 06-48334161
E info@globalbalance.nl