Communicatieve vaardigheden

Globalbalance > Communicatieve vaardigheden

De belangrijkste basis voor goede Communicatieve Vaardigheden (KOI) : Maak echt contact!!!

Echt contact maken met mensen is niet alleen het geven van een hand. Als men te maken krijgt met conflicten is de juiste aandacht erg belangrijk.
Luisteren is ook een communicatieve vaardigheid.
Luisteren is lastig maar voor een goede communicatie erg belangrijk. Inleven in de ander en zijn situatie. Het is echter wel belangrijk om eigen grenzen te bewaken. Door aandachtig te luisteren en de ander beter leren begrijpen kan inleving plaatsvinden. Naar elkaar luisteren is een goede basis om een prettig gesprek met elkaar te hebben.

Naast luisteren en een goed contact, zijn er natuurlijk heel veel gesprekstechnieken maar vooral in conflicten is het beheersen van je ego en bewaren van rust erg belangrijk.
Innerlijke rust

 

Doelgroep

De training communicatieve vaardigheden is bestemd voor een ieder die te maken heeft met collega’s en klanten in welke sector dan ook.

 

Nut en noodzaak van de training

  • Verkrijgen van inzicht in eigen communicatie-instrumenten
  • Verbetering van de effectiviteit van de communicatie
  • Verbetering van inzicht in de effecten van eigen gedrag op de omgeving
  • Leren om de omgeving positief te beïnvloeden dmv eigen communicatie

 

Cursusinhoud

 

  • Hoe communiceer ik? De communicatiedriehoek
  • Bewuste vs onbewuste communicatie
  • Beeldvorming en het belang van de eerste indruk
  • Oefeningen en tips voor een effectieve communicatie
  • Oefeningen en tips om te reageren op anderen
  • Leren om de eigen ego te controleren in conflict situaties
  • Individuele communicatieve kwaliteiten en valkuilen

 

Werkwijze

 In deze (dag)training zal aan de hand van een presentatie, met diverse foto’s en video’s, de theorie op een toegankelijke manier en afwisselend in duidelijke taal worden overgebracht. Tijdens de presentatie is er ruimte voor discussie en het delen van ervaringen. Er zullen diverse oefeningen op een veilige en niet confronterende manier plaatsvinden.

 

Uitvoering

De training zal, afhankelijke van de eisen van de doelgroep variëren van 1 dag deel tot een eendaagse training. De training kan op een geschikte, door de opdrachtgever gewenste locatie plaatsvinden.

Kortom

Welke doelgroep we ook trainen, aan het einde van de dag krijgen we minimaal een glimlach terug . Dat is iets om trots op te zijn. De training communicatie is bestemd voor een ieder die te maken heeft met collega’s en  klantencontact in iedere sector van het bedrijfsleven of overheidsinstellingen.

Interesse? Neem dan snel contact op om te kijken of wij voor u iets kunnen betekenen.

T 06-48334161

E info@globalbalance.nl